Per 1 maart 2023 Gemma definitief ‘uit de lucht’

Het volledige ICT-platform gaat op 1 maart 2023 ‘uit de lucht’ en is vanaf die datum niet meer toegankelijk.

Sinds het bestuursbesluit in 2017 nadert de datum dat Gemma definitief stopt. Het volledige ICT-platform gaat op 1 maart 2023 ‘uit de lucht’ en is vanaf die datum niet meer toegankelijk. De module ‘Aansluitingen’ is dan in overeenstemming met de gedane toezegging een jaar lang online beschikbaar geweest.

De afgelopen periode zijn de partijen overgegaan naar nieuwe systemen om de processen te ondersteunen. Inmiddels is dat dusdanig ingericht dat Gemma (Aansluitingen, Hoofdleidingen en Onderhoud & Storingen) daarin geen functie meer heeft. De wens om het systeem ‘open’ te houden als raadpleegfunctie is vanwege de extreem hoge kosten niet haalbaar.

Wat als je toch nog gegevens uit Gemma nodig hebt?

De gegevens die in Gemma staan worden wel bewaard. Deze zijn indien nodig aan te vragen via de website van Synfra.

Het formulier vind je op de pagina Mijn Synfra, onder Gemma. Wanneer je het formulier volledig invult, proberen we de gegevens binnen vijf werkdagen op te sturen.

Bij het aanvragen vragen we de volgende gegevens:

  • Contactgegevens
  • Om welke gegevens gaat het?
  • Doel van de gegevens? Om mede te bepalen of de opgeleverde (selectie van) gegevens uiteindelijk de juiste gegevens zijn om het doel te bereiken.
  • Welke selectiecriteria moeten gebruikt worden voor deze gegevens?

Deel deze informatie met de betrokken personen binnen je organisatie.

Contact

Heb je vragen/opmerkingen naar aanleiding van dit bericht, neem dan ook contact op via info@synfra.nl.

Vorige
Volgende