Klantfeedback stelt je in staat om de tevredenheid van klanten te begrijpen en te verbeteren. In het LUKO-dashboard worden klantbeoordelingen verzameld voor een duidelijk overzicht. Het is voortaan mogelijk om deze feedback effectiever in te zetten. Graag introduceren we daarom een waardevol hulpmiddel: Klantfeedback Alerts. Hiermee kan feedback proactief gebruikt worden om de klantervaring al tijdens het proces te verbeteren.
Wat zijn Klantfeedback Alerts?
Klantfeedback Alerts zijn meldingen die je ontvangt wanneer klanten zeer positieve of negatieve feedback achterlaten. Het doel van deze meldingen is om je in staat te stellen snel te reageren op de feedback. Hiermee kun je de klantervaring verbeteren terwijl projecten nog lopen in plaats van te wachten tot de eindbeoordeling.
Wat zijn de voordelen?
- Proactieve probleemoplossing: Door onmiddellijk te reageren op negatieve feedback, kun je problemen identificeren en oplossen voordat ze groter worden of leiden tot een negatieve eindbeoordeling.
- Versterking van positieve feedback: Door goede feedback te herkennen en te vieren, kun je de positieve ervaringen ook een belangrijkere rol geven binnen je organisatie en complimenten uitdelen aan betrokken medewerkers.
- Opbouwen van klantrelaties: Het tonen van interesse in de feedback van klanten en actief streven naar verbetering versterkt de banden met de klant.
Teamleider Anne van de Ven van Hurkmans vertelt hierover het volgende:
“Sinds april van dit jaar werken we bij Hurkmans met de alerts voor het Landelijk Uniform Klanttevredenheids Onderzoek (LUKO). Klantmetingen komen nu direct per mail binnen in plaats van in een aparte omgeving waar je moet inloggen. Dat werkt heel gebruiksvriendelijk. Het geeft je als aannemer snel informatie om vanuit te kunnen handelen. Dat kan even schakelen met een klant zijn, het verbeteren van je proces, maar bijvoorbeeld ook – en minstens zo belangrijk – het uitdelen van een mooi compliment aan een ploeg. Zo zijn wij onlangs nog ergens worstenbroodjes gaan langsbrengen. De alerts van LUKO helpen juist ook deze positieve feedback terug te geven aan de medewerkers. Wat uiteindelijk weer doorwerkt in je klanttevredenheid!”
Meer informatie en interesse
We kijken graag mee hoe je Klantfeedback Alerts kunt inrichten in jullie organisatie. Samen met Enexis inventariseren we jullie voorkeuren en organiseren we bij voldoende interesse kennissessies. Laat het weten via info@synfra.nl