Wilt u iets vragen?

Hieronder staan de antwoorden op veel gestelde vragen over ons en onze diensten. Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt en aangevuld aan de hand van vragen die gesteld worden aan ons.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem dan aan ons per mail of via het formulier op onze contactpagina.

Hoe regel ik mijn aansluiting van gas, water, elektriciteit, glasvezel en/of kabel ?

Verhuizen of (ver)bouwen? Dan zijn er diverse nieuwe of aangepaste aansluitingen nodig. Ga dan meteen naar mijnaansluiting.nl. Deze site regelt u direct alle aansluitingen in één keer. Het gaat hierbij om aansluitingen van:

Elektriciteit
Gas
Warmte
Water
Riool (Amsterdam)
Media en communicatie

Mijnaansluiting.nl zorgt ervoor dat alle aansluitingen eenvoudig zijn aan te vragen, te wijzigen of verwijderen.

Waar vraag ik tekeningen aan van ondergrondse hoofdleidingen?

Hiervoor kun je een aanvraag indienen bij het Kabel en Leidingen Informatie Centrum (KLIC). Via KLIC ontvang je informatie over alle ondergrondse hoofdleidingen.

Waarmee moet je rekening houden bij de vervanging van de waterleiding in Limburg?

Kraanwater is in Nederland ‘gewoon en vanzelfsprekend’. En toch is het bijzonder: nergens ter wereld wordt zoveel zorg besteed aan de kwaliteit van ons water als hier. Om het in goede kwaliteit en voldoende hoeveelheid thuis af te leveren, voert WML structureel werkzaamheden aan haar waterleidingnet uit.

Hoe dit in zijn werk gaat, staat in bijgaande animatie.

Waar vind ik alle waterstoringen en werkzaamheden in mijn omgeving?

Ga naar www.waterstoring.nl/wml voor alle actuele storingen en werkzaamheden in Limburg.

Ga naar www.waterstoring.nl/brabantwater voor alle actuele storingen en werkzaamheden in Noord-Brabant.

Wat zijn de standaardnormen voor de minimale afmetingen en de indeling voor de meterkast (NEN2768)?
Klik hieronder op de foto voor een informatiefilm over de meterkast.