Veelgestelde vragen

Wil je iets vragen?

Hieronder staan de antwoorden op veelgestelde vragen over ons en onze diensten.
Staat jouw vraag er niet bij? Stel hem dan aan ons per mail of via het formulier op onze contactpagina.

Vragen

Antwoorden

Hoe regel ik mijn aansluiting van gas, water, elektriciteit, glasvezel en/of kabel?

Verhuizen of (ver)bouwen? Dan zijn er diverse nieuwe of aangepaste aansluitingen nodig. Ga dan meteen naar mijnaansluiting.nl. Deze site regelt u direct alle aansluitingen in één keer. Het gaat hierbij om aansluitingen van:

  • Elektriciteit
  • Gas
  • Warmte
  • Water
  • Riool (Amsterdam)
  • Media en communicatie

Mijnaansluiting.nl zorgt ervoor dat alle aansluitingen eenvoudig zijn aan te vragen, te wijzigen of verwijderen.

Waar vraag ik tekeningen aan van ondergrondse hoofdleidingen?

Hiervoor kun je een aanvraag indienen bij het Kabel en Leidingen Informatie Centrum (KLIC). Via KLIC ontvang je informatie over alle ondergrondse hoofdleidingen.

Wat zijn de richtlijnen en eisen bij een huisaansluiting?

Bekijk deze checklist.

Waarmee moet je rekening houden bij de vervanging van de waterleiding in Limburg?

Kraanwater is in Nederland ‘gewoon en vanzelfsprekend’. En toch is het bijzonder: nergens ter wereld wordt zoveel zorg besteed aan de kwaliteit van ons water als hier. Om het in goede kwaliteit en voldoende hoeveelheid thuis af te leveren, voert WML structureel werkzaamheden aan haar waterleidingnet uit. Hoe dit in zijn werk gaat, staat in deze animatie:

Waar vind ik alle waterstoringen en werkzaamheden in mijn omgeving?

Ga naar www.waterstoring.nl voor alle actuele storingen en werkzaamheden in zowel Noord-Brabant als Limburg.

Wat zijn de standaardnormen voor de minimale afmetingen en de indeling voor de meterkast (NEN2768)?

Bekijk deze informatiefilm over de meterkast: